יוניבו נמכרה לנתן לכט ב-11 מיליון ש”ח, אילון בדיל ינהל את הפעילות

נתן לכט ואילון בדיל רוכשים את השלד הבורסאי ושאר הנכסים של חברת הקנאביס פושטת הרגל "יוניבו" בתמורה ל-11.2 מיליון ש"ח ועוד

פרסום ראשון: נתן לכט, לשעבר סמנכ”ל פיתוח עסקי ברשת הסופרמרקטים “קשת טעמים”, רוכש את חברת הקנאביס פושטת הרגל יוניבו (Univo), בתמורה ל-11.2 מיליון ש”ח. אילון בדיל, לשעבר מנהל בחברת הקנאביס טבע אדיר, יהיה מנהל הפעילות בחברה החדשה שתוקם לצורך זה.

נוסף על סכום זה, לכט התחייב במסגרת ההסכם לשאת, במידת הצורך, ב-50% מהעלויות של תיק התביעה שהגישה יוניבו נגד חברות הביטוח בגין אי-כיסוי ההפסדים של פסילת הסחורה שיוניבו ייבאה מטילריי.

במסגרת העסקה לכט רוכש למעשה לא רק את הבעלות על מפעל ובית המסחר לקנאביס באשקלון ו-51% מחוות הקנאביס “חוות עמית” במושב רנן שהיו בידי יוניבו, אלא גם את רוב המניות של השלד הבורסאי.

נתן לכט, מבעלי "קשת טעמים", רוכש את "יוניבו"
קונה את יוניבו תמורת 11.2 מיליון ש”ח – נתן לכט (צילום: סרגיי גולדפרב)
אילון בדיל, מרכז המשק של קיבוץ 'אליפז' ושל חוות הקנאביס הרפואי 'טבע אדיר'
ינהל את החברה – אילון בדיל, מרכז המשק של קיבוץ אליפז, לשעבר מנהל חוות ‘טבע אדיר’

הבהרה: בתחילה פורסם בכתבה זו שנתן לכט הוא מבעלי או היה בעבר מבעלי רשת הסופרמרקטים “קשת טעמים”, זאת על בסיס פרסומים באתרים אחרים (למשל כאן וכאן), אך עו”ד שי פניני פנה מטעם החברה וביקש להבהיר שנתן לכט היה רק עובד בקשת טעמים ולא הבעלים שלה. מעיון נוסף נראה שנתן היה סמנכ”ל בקשת טעמים ולא בעלים, והינו אחיו של אריאל לכט שהוא הבעלים של קשת טעמים ואיננו קשור לעסקה זו.

השליטה בחברה הציבורית יוניבו, שמנייתה נמצאת כרגע בהפסקת מסחר עקב הליך חדלות הפירעון, תימכר ללכט כך שבמסגרת המכירה יוקצו לו מניות שיהוו לאחר הקצאתן 90% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה ו-10% מהון המניות המונפק והנפרע יוקצו לנושים לפי החלטת בית המשפט.

ככל שפעילות הקנאביס תופרד מהחברה הציבורית לאחר מכן, למשל לאחר מכירת השלד הבורסאי לגורם אחר שיפעיל אותו תחת שם אחר ופעילות בתחום אחר, יוקצו לרוכש 80% ממניות החברה הציבורית ו-20% יוקצו לנושים.

בין 10 המציעים השונים לרכישה, שהצעותיהם לא התקבלו, היו גם חברת גרינקום (Greenkom), בעלת חוות קנאביס, שהציעה 1 מיליון ש”ח עבור המפעל ובית המסחר בלבד, חברת קנאבו (Kanabo) המשווקת עטי-אידוי, שהציעה 19 מיליון ש”ח, ג’ובה קנאביס שהצעתה פורסמה לראשונה במגזין קנאביס בעבר, שהציעה 18 מיליון ש”ח, יחד טאוב בע”מ שהציעה 550,000 ש”ח, לירן מקסימוב, מייסד בית מרקחת מקס פארם שבשליטת אינטרקיור, שהציע 1.5 מיליון ש”ח עבור בית המסחר בלבד, חברת זכו אחזקות וניהול בע”מ שלדבריהם עוסקים בגידול קנאביס בישראל שהציעו 5.5 מיליון ש”ח ללא השלד הבורסאי, חברת Koze מקליפורניה שהציעה 10 מיליון ש”ח, וכאמור לכט ובדיל, שהציעו 11.2 מיליון ש”ח והיו ההצעה הזוכה.

מייסד יוניבו והמנכ”ל שלה עד לאחרונה, גולן ביטון, שהיחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות קבעה לכאורה לאחרונה שהוא לא יכול לעסוק בתחום הקנאביס הרפואי עקב המלצת המשטרה (טענה שהוא לא מכחיש), לא אמור כנראה לחזור לתפקיד וגם לא לשמש כיועץ חיצוני לחברה. לדבריו בשיחה עם מגזין קנאביס הוא עזב את תחום הקנאביס, עוסק בדברים אחרים ולא מתכוון לחזור.

העסקה למכירת יוניבו, שראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שימש כנשיאה לאורך השנים האחרונות, באה לאחר שהיא הגישה לאחרונה בקשה לעיכוב הליכים ופשיטת רגל בעקבות חובות עתק של כ-63.5 מיליון שקלים, בין היתר לבעלי אגרות החוב של החברה (24 מיליון שקלים), לחברת טילריי (20 מיליון שקלים), לבנק מזרחי (12 מיליון שקלים בעת הגשת הבקשה) ולקבוצת אביסרור (7.5 מיליון שקלים).

החברה, בעצם הגשת הבקשה, ניסתה למנוע פתיחת הליכי הוצאה לפועל מיידיים של הנושים נגדה, בעקבות החובות האמורים, ותיכננה לנסות ולמכור את חלק מנכסי החברה, בראשם המפעל, במהלך 60 הימים, תוך שהיא ממשיכה להפעיל את חוות הקנאביס בה היא מחזיקה 51% (“חוות עמית”) באופן רווחי במטרה לשלם את חובותיה.

עדכון (28.3.23): המשטרה פסלה את נתן לכט מעיסוק בקנאביס, כל הפרטים כאן.

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר